سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد لمینت متحرک دندان رابود چیست و چطور قالب گیری میشود

ایا لمینت دندان (کامپوزیت یا سرامیک) واقعا مضر است

    نظر

باید بدانید لمینت دندان ماده جامد نازکی است که برای زیباتر شدن ظاهر دندان به سطح دندان چسبانده می شود. عوامل مختلفی باعث می شود که پزشکان از لمینت دندان استفاده کنند. به عنوان مثال، زمانی که سطوح دندان تیره می شود یا مینای دندان آسیب می بیند، لمینت ها روشی مناسب برای بهبود ظاهر دندان و استحکام ساختار دندان هستند. روش لمینت دندان کم تهاجمی بوده و آسیبی به لثه وارد نمی کند.

 

 

 

 

 

ایا لمینت دندان واقعا مضر است :

 

در بین کسانی که می خواهند زیبایی دندان انجام دهند این باور غلط وجود دارد که لمینت را انتخاب نمی کنند اما این تصور که لمینت دندان باعث تیزتر شدن دندان ها می شوداین باور باعث شده است که افراد به روش های جایگزین مانند ونیر کامپوزیت یا کامپوزیت ونیر روی بیاورند زیرا دندان قروچه ضروری نیست. ما در اینجا می گوییم که این باور کاملاً اشتباه است.افرادی که می خواهند دندانپزشکی زیبایی انجام دهند معمولاً دندان های زیبایی ندارند. لمینت دندان ابتدا بدشکلی ها و شکستگی های دندان را برطرف می کند و به صورت اختیاری 1 تا 3 میکرون از سطح دندان را بسته به نوع لمینت انتخابی حذف می کند.این تراش جزئی به دو دلیل انجام می شود. ابتدا برای چسباندن لمینت باید یک گیره فیزیکی روی سطح دندان گذاشته شود و دوم اینکه فضای لازم برای چسباندن آن باز شود تا به اصطلاح لمینت مانند دندان طبیعی یکنواخت به نظر برسد و بیرون نیاید.   ونیرهای کامپوزیت ماده طبیعی و بسیار ضخیم‌تری هستند که روی دندان‌های افراد قرار می‌گیرند، زیرا لایه‌ای از کامپوزیت خمیر مانند توسط دست دندان‌پزشک روی دندان‌ها قرار می‌گیرد.این بدان معنا نیست که کامپوزیت ونیرهای دندانی بد هستند یا ما آنها را تجویز نمی کنیم، اما در حالی که کامپوزیت ونیرها برای ترمیم یا پر کردن فضای خالی بین دو درمان دندانی ایده آل هستند، ما قطعا آنها را به دلایل مختلفی در طیف گسترده ای توصیه می کنیم.

 

 

جایگزینی لمینت برای درمان ارتودنسی

 

 

جایگزینی لمینت برای درمان ارتودنسی :

جایگزینی لمینت های کامپوزیت (کامپوزیت ونیر) می تواند برای درمان دندان های نامنظم بدون ارتودنسی استفاده شود. افرادی که از روش های ارتودنسی برای درمان دندان های نامنظم استفاده می کنند باید به بهداشت دهان و دندان توجه زیادی داشته باشند. زیرا اگر دندان‌هایتان را مسواک نزنید، تکه‌های غذا روی دندان‌ها می‌تواند باعث پوسیدگی دندان شود.بنابراین ونیرهای کامپوزیت جایگزین مناسبی برای ارتودنسی هستند، زیرا زمان کمتری نسبت به ارتودنسی می‌برند، روش‌های یکبار مصرف هستند، ارزان هستند و عوارضی ایجاد نمی‌کنند.

 

 

لمینت دندان

 

 

پلان نهایی :

یکی از پر‌تکرارترین سوال‌های مراجعه کنندگان از دندانپزشک، تفاوت لمینت دندان و کامپوزیت است و اینکه کدام بهتر است طول عمر لمینت سرامیکی دندان بین 10 تا 15 سال و ونیر کامپوزیت 2 تا 5 سال تخمین زده شده که نسبت به میزان مراقبت فرد و جنس هر کدام متغیر است.میزان شکنندگی کامپوزیت دندان بسیار بیشتر از لمینت است و علت آن به جنس، مواد به کار رفته و نحوه ساخت هر کدام بر می گردد.کامپوزیت نیاز به پالیش سالیانه دارد ولی لمینت سرامیکی نیاز ندارد.کامپوزیت در صورت لب‌پر شدن و شکستگی قابلیت ترمیم دارد اما لمینت سرامیکی باید به طور کامل تعویض شود.کامپوزیت ارزان‌تر از لمینت سرامیکی می‌باشد.